tirsdag 1. mars 2011

Røykfritt hundeteppe ......

For et par år siden ble min søster 40 år. Jeg sydde et teppe til hende, men syntes det ble litt for kjedelig. Det er laget med en Moda flannel serie som hetter Cafe au lait og har bare beige og brune rutete stoffer. Egentlig er det et koselig og varmt teppe og det passer fint hjemme hos meg...... (Jeg sydde derfor et annet teppe til hende, men det er en annen historie).
Teppet endte med å pynte i en gammel gyngestol, og senere endte det i bunden av hundeburet (det høres verre ut enn det er, men hunden er deilig og fortjener noe fint og godt å ligge på)!!!!

Min søster har hver gang hun har besøkt oss svermet for teppet, og for 1,5 år siden lovet jeg at hun skulle få det hvis hun stoppet å røyke!
Det håpet jeg av hele mitt hjerte hun skulle gjøre men var vel ikke allt for bange for å skulle levere teppet til en eksrøyker (> 25 års med røyk).
Men så julaften i år var det slutt! Og det har hun holdt siden. Så teppet måtte ut til lufting og vask.
Hunden la seg straks på teppet og så på hende med STORE BRUNE ØYNE.

I går var hun så med på Kathrines quiltestue og hjertet løp av med hende. Hun så et fint teppe og sa at hvis jeg sydde det skulle Coco få beholde flannels teppet. Det gikk ikke mange 100 dels sekunder før jeg hadde slått til. Noen av stoffene i teppet hadde jeg hjemme og litt koselig innkjøp er jo bare hyggelig.
Derfor ligger det nå nye stoffer i vasken, og planen for resten av denne dagen er klar : SYING :O)
PS: Og de heklede oldemorsfirkanter..... Jo de er faktisk ment å være en erstattning til Coco, jeg tenkte at noe firkanter sydd på en fleece bit som jeg har fra før, og så blir også det et koselig hundeteppe.
Nå trenger jeg jo ikke det lenger, men det er koselig å hekle litt, så jeg skal nok gjøre det ferdig :O)

1 kommentar:

  1. så flink søsteren din er. Da fortjener hun et teppe. Du får legge en klausul på teppet at dersom hun begynner å røyke igjen, skal du ha tilbake teppet. En motivasjon for å holde seg røykfri. Er spent på å se hvordan teppet blir. Heldig er Coco som får beholde det koselige teppet sitt.
    Astrid

    SvarSlett

Velkommen :o)