søndag 28. november 2010

Stinkbombe !


En hyggelig forretningsforbindelse bor i Frankrike. Når jeg var der i April spiste vi en meget god middag som ble avsluttet med et fat med forskjellige franske oste. De var kjempego'e!
Den sterkeste av de har han ikke lov å ha på kjøkkenbenken for fruen - fordi den lukter ganske kraftigt (fjertelukt - men ikke surt!). En riktig franskman mener jo det er å ødelegge osten å legge den i kjøleskapet, så derfor bor den i garasjen deres.



Nå var denne hyggelige mann på besøk i uken som gikk. Han hadde vært så snill å ta med en ost til meg. Jeg aner ikke hvordan han fikk den med i flyet, men kan bare tenke meg til blikkene han må ha fått.

Jeg hadde ikke anledning til å ta den med hjem på torsdag så den måtte overnatte på jobben til fredag. Det ble utrolig mange kommentarer på jobben, for selv om den var pakket godt inn og lå i et kjøleskap - ja så dunstede den langt omkring.

Fredag kveld ble det godt brød med ost og fikenmarmelade, og en lille smule portvin. Det var VIDUNDERLIG !!

1 kommentar:

  1. Så er det jo godt der ikke er lugte med på blokken og kun billeder ;-)

    SvarSlett

Velkommen :o)