torsdag 16. desember 2010

Julekuler !

Det er helt sprødt.
Jeg har vært medlem av hobbybokklubben i mange år. Når det er quiltebøker kjøper jeg de, og alle andre bøker beundrer jeg, men avbestiller. Det vil si, når jeg husker det. Jeg har fått bøker i postkassen om gardiner, kortlaging, barnebunad'er og litt av hvert. Denne gang var det strikkede julekuler. Jeg synes de to herrer som har designet og strikket disse var helt på bærtur og ble egentlig så irritert over denne bok at jeg straks meldte meg ut av bokklubben.
Etter et par dager råper min kjære på meg - de to herrer, Arne og Carlos, er i tv og forteller om julekuleprosjektet. Det viser seg at strikkede julekuler er et hit og blant annet blir solgt i Paris for 800 NOK stykket !!!!
Uansett, ikke noe for meg!
Men .... jeg kunne ikke helt få opplevelsen ut av hodet. Så enda et par dager senere fant jeg frem restegarn og strikkepinde - og her er den: MIN JULEKULE !!!!
Det var et morsomt lille prosjekt, så det er ikke sikkert det blir den siste. Men jeg tror ikke dette blir en lidenskap som tar over patchwork syingen min :O)
PS. Hvis du søker på nettet "julekuler" kommer du frem til klipp med Arne og Carlos - det er ganske underholdende!

3 kommentarer:

  1. jeg kjøpte ikke boka - angrer kanskje litt - iallefall var lykken idag stor da Familien bragte et "eksklusivt" mønster - så nå blir det julekule(r) på Lia.
    Men stoff er fortsatt best:-)
    Snax!

    SvarSlett
  2. Her er vi helt på linje ja... Makan til merkelig farsott! `Fin hjertekule forresten!

    SvarSlett
  3. Jeg har sagt at her går grensen for strikking. Men her sitter jeg med min første julekule strikking i svart og sølv......Fryktelig morsomt!
    Julehilsen fra Ruth

    SvarSlett

Velkommen :o)