fredag 19. juni 2009

FERDIG +/- 1 år !


Her kommer billeder af den siste quilt jeg har gjort ferdig.

Det er et fellesprosjekt fra Quiltegjengen. Vi var fem som ble med på koppebytting i 2007 og 2008. I 3 runder sydde / strøk vi enten kakao, kaffe eller tekopper i brunt eller blått på beige bakgrunn. Når vi mødtes fikk vi 8 nye kopper, 2 av hver av de andre og til sist sat vi med 30 kopper.

Etter noen måneder mødtes vi og hadde sydd MEGET forskjellige prosjekter av våre kopper. En hadde sydd gardiner, en en oransje/rød duk, en et oppheng til veggen og to hadde duk i beige. Min duk er lang og passer til langbord i spisestuen!
Da vi skulle vise de ferdige prosjekter i mai 2008 var jeg ikke helt i mål. Jeg hadde quiltet midterpartiet og satt på lukkekant - altså manglet jeg kun å frese rundt koppene med symaskinen. Duken ble liggende FREMME på syrommet, for jeg skulle jo bare frese rundt...... og nå et år etter, godt støvete er den altså ferdig. Det tok jo bare et par kvelder! Nå gleder jeg meg til å servere kaffe !!!

Takk til Kari, Kari, Lena og Lill for de koselige kopper.

6 kommentarer:

  1. Det var morro å se denne igjen :o) Nydelig ! Klemz

    SvarSlett
  2. Så koselig koppequilteduk dette ble:-)

    SvarSlett
  3. Denne var kjempefin. Noe sånt skulle vi fått til i quilte laget også.

    SvarSlett
  4. Dette hørtes moro ut. Det var kjempe fint.
    Lekre farger. KLEM :0)

    SvarSlett
  5. Veldig koselig og delikat koppe-duk-quilt!

    SvarSlett
  6. Stilig!
    Har du fått brukt duken nå? Takk for kommentar på mitt kaffeteppe - det mangler et par spikre på veggen, så skal det opp og henge på kjøkkenet.

    SvarSlett

Velkommen :o)