søndag 15. november 2009

Begynder å ta form ....

Det er noe jeg har holdt skjult - ihvertfald i forhold til bloggleserne mine..... Jeg har lenge holdt på med et oppfølgingsprosjekt etter ottebladsrose prosjektet jeg tidligere har sydd. Jeg hadde nemlig lyst til mer søm over papp da jeg ble ferdig med teppet. Resultatet var at jeg gikk og kjøpte enda en runde med ottebladsrose BOM - i guttaboys. Men den har blitt liggende urørt!













Men jeg hadde også lyst til å sy i pastellfarger. Og da fannt jeg ut at jeg måtte sy dresdenplates. Som sagt så gjort. Jeg gikk igang med noe som jeg allerede fra starten sa skulle ta mange år. Fra hyllene ble det plukket stoffer til 24 blogger !! måske nokk i meste laget, men det er jo stoffer nokk i hyllene, så hvorfor ikke.

Nå har jeg sydd de første 10 blogge (bildet viser bare ni for en er på tur ...) og jeg har valgt gitter og rammer og har sååå lyst til å begynde å sy sammen. Men jeg må vel vente et par år til før jeg er ferdig med resten, og så kan sammensyingen starte :o)

Inspirert av LEKA fannt jeg ut at jeg også skulle sy mindre roser - de hun har sydd har blitt vanvittig fine. Jeg valgte derfor å sy parallelt med mine dresden (hvilket jo selvfølgelig tar mye ekstratid, men er ganske koselig fordi det er avvekslende). Der er derfor også 10 roser ferdig i samme farger. Blir nokk artig å sammenligne de to tepper etterpå.....

4 kommentarer:

  1. Dresden Plate blokkene dine er kjempelekre! Hvor store er de? Denne og åttebladsrosen er blandt mine favorittblokker, og det skal bli gøy å se flere av dem på bloggen din etterhvert!

    SvarSlett
  2. Hej! Vad roligt att du vill vara med i min tävling. Och då hittade jag din fina blogg med mycket vackert som du sytt.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  3. Og lekkre er de både 8 bladsrosene og Dresten - gleder meg til å se disse ferdige :o) Det blir to utolige quilter!

    SvarSlett

Velkommen :o)