søndag 2. mai 2010

Hvor kommer inspirasjonen fra?

Lappedamen har spurt hvor inspirasjonen til quiltene kommer fra.... Og jeg har tenkt på det spørsmål mange gange! Jeg henter masse inspirasjon i hva andre laver, enten i bøker, blader, quiltebutikken eller på symøte/quiltelag. Det er så utrolig mange flotte quilter, og noen ganger får jeg BEHOV for å eie en sak akkurat make, og andre gange lar jeg meg inspirere til noe liknende. Herlig.
Men jeg får også mye inspirasjon fra omgivelsene og naturen. Hver dag, når jeg kjører på jobb passerer jeg mye herlig natur, og det får meg ofte til å ønske meg hjem på syrommet og utfolde de kreative evner.... Sist høst var det fantastisk mange rønnebær og de utroligste motiver for bilder. Når du velger farger til en quilt tenker du ofte at det blir litt for "unormal" kombinasjon av farger, men se bare hva naturen stiller ut!

Her er også en kilde til inspirasjon: Lekker påskelunsj ble straks omsatt i bilde fordi det kanksje kan bli til en fin quilt.......
Igår var det regnvær og overskyet. Bortset fra en bittelille tur med hunden i bånd - og en film på naboens hjemmekino (hi hi) var jeg inne hele dagen. Det ble til søm av mine mindre ottebladsroser. Mangler nå bare noen få sammensyinger på tvers og så skal det kant på. Kommer nok snart bilde her.
Idag skal jeg forsøke å sy de resterende sømme og så står det UFO på programmet. Snømanteppet må bli quiltet innen sommerferien - og når jeg endelig tar det frem er det jo ganske fint, syns jeg............

2 kommentarer:

  1. very pretty lilies - mine are not blooming yet I am surprised with as far north you are that yours are blooming before mine!
    Karen
    http://karensquilting.com/blog/

    SvarSlett
  2. Jeg faar jo nesten hjemlengsel naar jeg ser 'norske' blomster og hoestfarger! :) Ja, naturen har utrolig fine fargesammensettinger, og vi skal ikke vaere redd for a bruke farger som vi tror ikke passer sammen. Kan ikke huske jeg har vaert innom bloggen din tidligere, men naa skal jeg 'forfoelge' deg! :)

    SvarSlett

Velkommen :o)